Friday, February 25, 2011

PERSAHABATAN VS. DIRI SENDIRI?

takpe lah kalau kau tak dapat trime cara aku, cara pakaian aku. aku dah puas nak ikut cakap kau. biar lah aku hilang kau, dr aku hilang diri aku sendiri, menyorok di belakang bayang2 kau. cakap lah aku jahat. cakap lah aku ape pun. aku terima. aku tau aku bukan baik. sbb tu kau tak penah puas dgn diri aku seadenye. kau bagus. kau hebat. aku jahil. aku tak seswai kawan dgn org macam kau. kau kawan la dgn org baik2. yg sedap mata kau memandang. yg cantik. yg boleh buat kau puas ati sbb boleh dgr cakap kau. sorry. aku bukan mcm tu.

mmg aku sedih kalau hilang kau, tp aku lagi sedih kalau hilang kesemulajadian diri sndiri. aku lg sedih kalau org yg aku syg, tak dapat trime siape aku seadanya. sbb ape yg aku tau, kalau betul kau syg persahabatan kita, kau takkan mintak aku jd mcm ape yg aku nak. kau akan trime baik buruk diri aku seadanya.

tp ni tidak. kau nak smua kebaikan aku, n kau nak ubah smua diri aku mnjadi ape yg kau nak, ikut cita rasa kau, supaya kau puas ati. tanpe fikir hati aku. perasaan aku. kau buat aku mcm aku tak de perasaan. aku kawan kau. aku bukan hamba kau. kalau buruk kau aku boleh trime dgn hati terbuka, knp tidak kau?

jujur aku cakap, dr aku berkawan dgn org mcm kau, baik aku takde kawan lgsg. aku selesa jd loner asalkan aku dpt jd diri sndri. tp aku yakin, kat luar sane, ramai lagi insan2 yg sudi berkawan dgn aku, yg sudi menerima baik buruk aku seadanya. sudi terima cara aku tanpa syarat2 yg mereka mahukan.

dan aku yakin. ade hikmah disebalik ape yg Allah takdirkan.

trime kasih la, krn slame kite berkawan, kau ajar aku erti kesabaran yg sgt tggi walaupun aku selalu je meletop. hehe. aku cube utk menerima teguran dimana slame ni, ramai yg tahu, aku ego, aku baran, aku susah nk trime pendapat org. tp sejak kawan dgn kau, aku blajar nk trime teguran walaupun hati aku tak nak pun sbnrnye. aku penat nak puas kan hati sahabat mcm kau. tolong lah. at the first place, kalau kau tak dapat trime cara aku seadanya, kau jgn la hadir dlm hidup aku n buat2 sweet mcm kau la sahabat sejati dlm dunia ni. org lain pandang kau baik. kau la yg ubah aku jd baik. takpelah. mmg betul pun kau byk membantu aku dlm hidup ni. tp ape2 pun, pecaye lah.

aku rimas.